IDPeaceM Öneriyor: Giyim Alışverişinde Nereleri Tercih Ediyorum? - ID; Peace M

IDPeaceM Öneriyor: Giyim Alışverişinde Nereleri Tercih Ediyorum?

*Fotoğraf: Yüksel Balcı, Seçil Store 2018 Çekimi



Malumunuz sürekli bu giyim sektörü ile ilgili şikayetlerim bitmiyor. Boykot derken, kalitesiz tesettür mağazaları derken biraz yerli markalara yönelmek durumunda kaldım. Bu arada bir iki keşfettiğim yer oldu. Aslında bildiğim ama uzun bir süredir alışveriş yapmadığım yerler desek yeridir. Araştırdığım ve bildiğim kadarıyla bunlar boykot ürünleri değil. Şimdi onları paylaşmak istiyorum. Eğer yanlış biliyorsam lütfen düzeltmekten çekinmeyin.


Paylaşmadan önce şunu da belirtmek isterim, çoğundan alışveriş yaptım. Özellikle giyim sektöründe koku yapmayan, kolay kolay yıpranmayan ve rengi solmayan ürünleri bulmak çok zor olabiliyor. Eskiden boykot yokken benim de kullandığım ve maalesef ki bu konuda takdir ettiğim markalar vardı. Ama bu durum biraz kendi markalarımıza aslında ne kadar az değer verdiğimizi de göstermiş oldu. Bu konuda özellikle Tüzün markasının Çin üretimi mallara tepki olarak tamamen yerli bir marka kalitesiyle ortaya çıktığını öğrendiğimde daha da bir mutlu oldum. Tabii ki fiyatları biraz pahalı ancak sezon sonunda, kendisinden kalite açısından kat kat düşük olan tesettür mağazalarının sezon içinde satışa çıkardığı mallarla aynı fiyata ürünler bulabileceğinizi belirtmek isterim. Özellikle başörtülü arkadaşların benim gibi çok sıkıntı çektiğini biliyorum. Bu ismini verdiğim markaların gayet bize uygun kıyafetleri de var. Umarım hepinize faydalı bir gönderi olur.


Son not: Olabildiğince farklı fiyat skalalarından ürünlerin olduğu markalar seçmeye çalıştım. 


GUSTO

Siteye girdiğinizde ilk etapta fiyatlar sizi şaşırtabilir ancak aşağılara doğru indiğinizde normalde tesettür mağazalarından aldığınız fiyata çok daha şık elbise, etek ve gömleklerin olduğunu göreceksiniz. Ben uzun zamandır buradan alışveriş yapıyorum ve oldukça da memnunum.


PERSPECTIVE

Yine indirim zamanında çok uygun fiyata çok kaliteli ürünler bulabileceğiniz bir marka. Ben bir kaban almıştım %100 yündü ve aşırı sıcak tutuyordu. Çok kirlenmiyordu da ve asla koku yapmıyordu. O yüzden özellikle dış giyimde tavsiye edilir!


İPEKYOL

Yine benim çok beğenerek ürünlerini kullandığım bir marka. Bildiğim kadarıyla bu markanın sahibi de Türk ancak İtalyan bir firma ile ortaklığı var görünüyor. Araştırdığım kadarıyla boykotluk bir marka değil. Sezonda çok pahalı olsa da outletlerinde her zaman uygun fiyata çok güzel ürünler bulabiliyorsunuz. Ben indirimde çok güzel bir etek almıştım ve hala çok severek kullanıyorum. Zara boykotunda tercih edilebilecek markalardan biri.


TÜZÜN

Bu muhtemelen önerdiklerimden en pahalısı olabilir, outlette bile, ancak markanın kendisi de biraz bu motto ile kurulmuş diyebilirim. Çin üretimi tekstil ürünlerine tepki olarak doğan ve kaliteli, yerli ve bir miktar da pahalı olarak piyasaya giren Tüzün markası da yerli. Benim hep görüp uzaktan baktığım bir marka ama gücü yetenler için çok güzel bir alternatif. Özellikle uzun kollu ve eteği uzun elbiseleri çok kaliteli. 


MUDO

Mudo nispeten en uygun markalardan biri. Geçtiğimiz kış sezonu yeniden alışveriş yapmak için girdim ve aldığım triko bluz çok çok güzeldi. Günlerce kullandım ve asla ter kokusu olmadı. Sahibi bir Türk. Koronavirüs zamanında da kendisi evden çıkmazken çalışanlarına da işe gidin diyemeyeceğini söylemiş biriymiş. AVM'lerin kapanmasını da desteklemiş hem de 100'ü aşkın mağazası olmasına rağmen. Bu bilgi de ek olarak burada dursun :p 



QANU


Tabii ki hiç tesettür mağazasından alışveriş yapmıyor değiliz. Özellikle pardesü konusunda tercih ettiğim yerlerden biri Qanu. Daha önce tunik almıştım, parçalanmıştı. O yüzden giyimde çok tercih etmemeye çalışıyorum ama pardesülerinden şu an için memnunum. Hafif bir solma yaptı sadece o da bu fiyatlara normal.



EKOL


Çok uzun yıllardır tek tük bile olsa alışveriş yapabildiğim bir markadır. Eskiden çok güzel trençkot ve etek üretiyordu. Kazakları da çok kalitelidir. 15 sene önce aldığım bir kazağım var kaç kere giyersem giyeyim hala mükemmel kokuyor. Kalitesini beğendiğim yerlerden biri. Günlük giyim için olmasa bile belki özel günlerinizde tercih edebileceğiniz bir yer olarak aklınızda bulundurabilirsiniz.


MİNİK TERZİ


Bir kez etek ve nir kez pardesü aldığım ve ortanın biraz üstünde memnun kaldığım yerlerden biri. Pardesü biraz elbise gibiydi ama bol olması ve göğüs hatlarını belli etmeyişinden ötürü çok memnun kaldım. Yeşil bir de çan etek almıştım. Henüz yıkamadan ötürü bir yıpranması olmadı ama yünlü bir şey tercih etmeyin derim. Yünlü elbisesini aldım ve ne kadar yıkar yıkamaz assam da çok kötü bir koku oluyor. Dolaysıyla yazlık kıyafetlerde tercih edilebilir.


ELLE

Boykot zamanı yerli ürün olarak yöneldiğim ve hem çanta hem de ayakkabı konusunda oldukça memnun kaldığım Elle'yi sizlere gönül rahatlığı ile önerebilirim. Muadillerine göre fiyat olarak da gayet uygundur hatta bazen çok güzel kampanyalar da oluyor. 


NINE WEST 


Seven Hill gibi bunun da sonradan Türk markası olduğunu öğrendiğimde çok şaşırmıştım. Çünkü gerçekten çok güzel ürünleri olan ve benim senelerdir süet topukluda gittiğim tek adres. Geçtiğimiz aylarda bir de terlik aldım gerçekten tam bir fiyat performans ürünü. Çantaları da bir o kadar güzel. Ben pek çantasını kullanmadım ama annem bir aldığı çantayı 7-8 sene kullandı. Bundan daha kalitesiz tesettür markalarının çantalarına bundan daha fazla para vermektense kesinlikle buradan alışveriş yapmanızı tavsiye ederim.


LATİFA

Bir kez kot pardesüsünü aldığım ama yaklaşık 6 yıldır kullandığım ürünlerden birine sahip tesettür mağazası diyebiliriz. Şu anda da çok güzel ürünleri var ancak biraz diğer vermiş olduğum yerlerden bir segment üstte diyebiliriz. Yine özel günler için tercih edilebilecek adreslerden biri.


ARMANDA

Eşarp konusunda tek adresim. Senede bir eşarp anca alıyorum zaten ama alınca da buradan alıyorum. Sizler gibi pamuk eşarp kullanamıyorum o yüzden bir ipekle bazen 3-4 sene geçirdiğim oluyor :p Armanda'nın özellikle tül şal serisi çok güzel. Ben zamanında iki tane almıştım. İkisini de beğenerek kullanıyorum. Özellikle simli siyah olan tam bir kurtarıcı. İpekevi ve diğer muadili ürünlere niyeyse hiçbir zaman elim gitmedi ve hep gereksiz pahalı bulmuşumdur. Armanda'nın eşarpları da kullanım açısından çok rahat o yüzden başka bir yere çok bakmıyorum :) 


SEÇİL GİYİM


Yine seneler önce bayram alışverişi yaptığım ve hala ilk günkü gibi ürünlerini kullandığım bir markadır. Ankara Kızılay'da şubesi var, ben de genelde oraya uğrarım ve uygun fiyata bir şey görürsem alırım. Bazen çok boz renkler olabiliyor ama bazen de sezonun en güzel renklerini bulabiliyorsunuz. Biraz aslında şansa bakıyor buradan alışveriş ama genel olarak muhafazakar giyim tercih edenler için bence gidilip bakılması gereken bir yer.



OLCAY


Yine Aker, Kayra gibi pahalı yerlerden pardesü almak istemeyenler için güzel bir alternatif. Buradan ilk kez alışveriş yaparken tereddüt etmiştim ama çok şükür bir falsosunu görmedim. Hatta trençkot - pardesü arası ürünleri oluyor. Eğer benim gibi klasik pardesü sevmiyorsanız bir bakmanızı öneririm. Sadece muhafazakar giyim tercih edenler değil bence her kesimden insana hitap eden bir yer. Dış giyim konusunda yelpazesi epey geniş.


Fatma Atasoy

Yine benim uzun ceket ve pardesüde tercih ettiğim yerlerden birisi. Bence fiyat olarak da gayet uygun. Ürünleri de kaliteli. Buradan aldığım pardesüyü de yine yaklaşık altı senedir kullanıyorum. Makinede rahatça yıkayabiliyorum ve solma da yapmadı. Bir de klasik pardesüye yakın bir şey almıştım. Yakası biraz açık gibiydi ama onun haricinde hatları çok belli etmeyen bir ürün. Tavsiye edilir :) 




Bunlar genel olarak benim tek tük alışveriş yaptığım ama aldığımda da ürünlerini senelerce kullandığım mağazalar. Şimdi girip baksanız belki fiyatlar biraz pahalı gelebilir ama indirim zamanı gerçekten birçok kalitesiz ama fahiş fiyatlı markadan çok daha uyguna ve çok daha kaliteli ürünler satın alabileceğiniz yerler. Tabii ki bunların dışında adL, Pierre Cardin, Fabrika gibi markalar da var ve belki çoğunu da biliyorsunuz. Ama şu var ki tesettür mağazalarına o kadar kendimizi ve cüzdanımızı kaptırdık ki bunları unuttuk. Ben kendim buralara dönünce fark ettim aslında. O yüzden biraz da hatırlatma yazısı diyebiliriz. İlla buralardan alıyorum ya da illa buralardan alalım gibi bir söylemim de yok. Uzun yıllardan beri hatırladığım tecrübelerimi biraz aktarmak istedim. En son yaptığım alışverişte de kalitelerinin değişmediğini gördüğüm için blogumda da paylaşmak istedim. Yoksa ben de dışarı çıkınca önüme beğendiğim ne gelirse herhangi bir yerden alışveriş yapıyorum ya da hiç görmediğim, daha önce şans vermediğim ve tasarımı olsun kumaşı olsun biraz kaliteli olan tesettür mağazalarına da bir şans vermeye çalışıyorum ama çoğunlukla sonu hüsranla sonuçlanıyor. Her zaman dediğim gibi, en iyisi görerek ve dokunarak almak. Allah hepimizi, hepinizin ailesine bol rızk ve kazançlar nasip etsin. Yazıyı okuyan kim varsa herkese burada tavsiye ettiklerimin kat be kat güzelleri olsun inşallah 💕











Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.