İngilizce Speaking Yeteneklerinizi Geliştirmenin "TAM VAKTİ!" - ID; Peace M

İngilizce Speaking Yeteneklerinizi Geliştirmenin "TAM VAKTİ!"

 


Herkese merhaba!








Upuzun bir aradan sonra bloga yeni ve sizlerin çok sorduğu bir husus ile dönüş yapmış bulunmaktayım!


Dilci olmam sebebiyle sürekli "konuşma konusunda çok eksiğim, ne yapabilirim?" sorusuna hem Twitter'dan hem de curious üzerinden çokça maruz kalıyorum. Her defasında sizlere bir sürü yöntem söylüyorum ve tavsiyelerde bulunuyorum biliyorsunuz. İlki eğer hatırlarsanız sesli şekilde kitapları okumanız ve öncelikle kulağınızın dolması oluyor. İkincisi ise kendi kendinize konuşun tavsiyesini veriyorum. Bunu biraz saçma bulanlarınız olabilir ancak ben Korece çalışırken bunu çokça yapıp faydasını görüyordum. Üçüncüsü ise kendinize bir konuşma arkadaşı bulmanız. Belki üçüncüsü en etkili yöntem ama çoğunuz hep "konuşcak arkadaşı nereden bulacağım?" diyorsunuz. İşte bunun için bugün kendim de katıldığım bir konuşma kulübünden bahsetmek istiyorum.




instagram üzerinden geçtiğimiz ay rastgeldiğim bir sayfa oldu. instagram adı tamvaktii olan bu sayfanın yöneticisi Cambridge'de yaşayan bir Türk. Kendisi psikoloji alanında çalışan ve İngiltere'de yaşayan biri. Speaking Club'lara olabildiğince bakmaya çalışan biri olarak bu hesap da oldukça dikkatimi çekti ve katılmak üzere ilk kez geçtiğimiz haftalarda bir başvuru yaptım. İlk hafta katıldığım oturumda dil üzerine konuştuk ve oldukça verimli bir oturumdu. Bu speaking club'da kesinlikle bir seviye farkı olmuyor. Her seviyeden insanın konuşmaya çalıştığı ve pratik yaptığı bir kulüp. Bu açıdan çok hoşuma gitti. Oturumun moderatörü olan Betül Yıldırım hanım da işinizi daha da kolaylaştırıyor. Kendisi çok sıcak ve olabildiğince katılımcıların konuşması için alan açıyor. Eşit bir şekilde katılım sağlanmasına uğraşıyor ki, bence en önemli noktası bu. Çünkü genelde bu gibi oturumlarda çok iyi konuşanlar ortamı biraz domine edebiliyor ancak Betül hanım olabildiğince bunun önüne geçmeye çalışıyor. İlk hafta katıldığım oturumda katılımcılardan çok değişik bakış açıları ve fikirler de duyma fırsatım oldu. O yüzden bu hafta yine bir oturuma daha katıldım. Hatta az önce bitti ve hemen blog yazımı girmeliyim artık dedim. Bu hafta da Virtual Reality ve A.I Techonology konuları üzerine konuştuk. Konuşma sırasında bu alanda çalışan arkadaşların yanı sıra çok değişik tecrübeleri olan arkadaşlar da çok farklı katkılarda bulundu. Bu hafta da gördüm ki seviyeniz ne olursa olsun dil açısından her zaman karşınızdaki insandan öğreneceğiniz bir şey var ve bu gibi kulüplere katıldıkça aslında kendinizle igili dil farkındalığınız da artıyor. O yüzden bana speaking için pratiği nereden yapabilirim sorusunu soran tüm arkadaşlarıma bu hesabı tavsiye etmek istiyorum. 




Genel olarak salı günleri akşam 18.15'de yapılıyor oturumlar ve bir saat sürüyor. Ama inanın bu bir saatin nasıl geçt,iğini anlamıyorsunuz bile. Bu konuşma kulübünün bir güzel yanı da Betül hanımın bizlere dinleyici olarak  da katılma fırsatı sunması. Dileyenler sadece konuşanları dinleyerek de dinleme ve belki de bazı kelimeleri ve yapıları kapma fırsatı buluyor. Kulübün her hafta bir katılım formu oluyor, her hafta bunu doldurmanız gerektiğini de hatırlatayım. Formu doldurduktan sonra formda vermiş olduğunuz mail adresinize gerekli bilgileri Betül hanım oturumdan iki saat kadar önce göndermiş oluyor. Önemli bir noktayı daha ekleyeyim, kulüp TAMAMEN ÜCRETSİZ! 




İşin özeti, bu oturumları çok faydalı buluyorum ve sizlerin de faydalanması adına bloguma gönderi olarak bırakıyorum ki düşünürseniz veya bana yine "konuşmamı nasıl geliştirebilirim" diye sorduğunuzda bu göndereyi size atabileyim ve sizler de katılabilin diye. Ayrıca gelirseniz belki benim de katıldığım bir hafta sizlerle yüz yüze görüşmüş ve konuşmuş da oluruz!


İlgili hesap: tamvaktii

Linkedin: Tam Vakti!


*Resimler tamvaktii hesabından alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.