#JapanFansFilmAyı: Where I Belong (2017) - ID; Peace M

#JapanFansFilmAyı: Where I Belong (2017)

 Evet, yine yeniden bir Japan Fans Film Ayı etkinliğinin açılış filmi gönderisiyle beraberiz!





Herkese merhaba!


Bildiğiniz gibi geçen sene ilkini düzenlediğimiz Japan Fans Film Ayı'nın bu sene ikincisini iki gün önce başlatmış bulunmaktayız. Geçtiğimiz sene birbirinden güzel Japon filmleriyle sizleri buluşturmuş, sizlerden de çok güzel geri dönüşler ve çok yoğun bir ilgi görmüştük. Dolayısıyla bu sene de ikincisini yapmak için yine kolları sıvadık. Bu sene etkinliğin kapsamını biraz daha genişleterek daha çok dışarıdan, bağımsız çevirmenler diyebileceğimiz, çevirmen arkadaşları da davet ederek adminimiz Toruga'nın da dediği gibi bir festival havası oluşturmak istedik. Bu kapsamda gerek özel davetlerime gerekse açıktan davetlerime olumlu geri dönüş yapmış olan arkadaşlarımla etkinlik şimdiden çok renkli ve bol katılımlı oldu. Etkinliği de geçen sene olduğu gibi yine bağımsız çevirmenlerden birinin çevirisiyle açmak istedim ve sağ olsun Toruga bu ricamı kırmadı. O yüzden bu sene çok kıymetli çevirmen arkadaşım Edajihoon'un kendi seçmiş olduğu çok güzel bir filmle açılışı yaptık. Başlıktan da göreceğiniz gibi açılışı Where I Belong ile yaptık. Filmi gömmeden ve yüklemeden önce kendim izleme fırsatı bulduğum için gösterimden önce biraz spoiler da vermiştim açıkçası. Ama tam olarak paylaşmak istediklerimi bloğa sakladım. O yüzden şöyle kısaca hem filmden hem de görüşlerimden bahsedeyim :)





Öncelikle film bir festival filmi havasında olduğu için herkese hitap eden cinsten değil ve ben de festival filmlerinden sıkılan bir insan olarak başta biraz ilerlerken zorlandım açıkçası. Film, baş karakterin kapkaççılık görüntüleriyle başlıyor. Çoğu Japon dizi-film izleyicisinin tanıdığı Hayashi Kento'nun hayat vermiş olduğu Izumi biraz sorunlu bir karakter, hatta bayağı bayağı sorunlu bir tip. Böyle kapkaççılık yapan bir tip olmasına rağmen bir gün yolda, aslında hayatını da değiştirecek olan bir nine karşılaşıyor. Nine bacağından yaralı, zorla kendini köye kadar bizim oğlana taşıttırıyor ve hikâye buradan sonra Izumi için değişiyor.







Köyde kadınla kalırken tabii bir sürü insan daha görüyoruz ama asıl önemli olan karakterlerden birisi de Shige dede. Bu dede bizim oğlanı bildiğiniz tedavi ediyor. Sabahın çok erken saatinde kaldırıp birtakım işler yaptırıyor, dağın başına götürüyor, bir şeyler öğretiyor. İlk başta çok zorlanan Izumi bir süre sonra daha da erken kalkıp dedeyi bekler hale geliyor, beni filmde en güldüren yerlerden biri de bu olmuştu. Daha sonra dedemiz kendi emeğinden bir şeyler kazanmanın tadını bizim oğlana öğretmeye çalışıyor. Başarıyor da aslında ama asıl olaylar Izumi'nin Michi ile tanışmasından ve hikayesinden bahsetmesiyle değişiyor. 








Bu gönderimde çok fazla spoiler vermek istemediğim için geri kalan kısmını öğrenmeniz adına size bırakıyorum. Bu filmde benim en çok beğendiğim şeylerden biri köyün doğal bir rehabilitasyon yeri olması. Özellikle izlerken gerek manzarası, sessizliği, ortamı gerekse orada yaşayan köy sakinleri olsun size o havayı çok iyi vermiş. En güzel mesajı insanın insanî yaklaşımla ıslah olabileceğiydi. Bu ortam gerçek manada insanın en ufak şeylerle ilgili bile durup kendi içine dönebileceği bir yer.







Elbette burada sinematografinin de çok büyük katkısı var. Görüntüler o kadar muazzamdı ki birkaçını, yani unutmadan yakalayayım dediklerimi, alıp birini masaüstü ekranım olarak kullanmaya başladım bile! O doğal ortamı çok iyi açılarla vermişler. Japon filmlerinin genel anlamda çok kendine has bir sinematografisi oluyor zaten. Görünce bile hemen anlayabiliyorsunuz. Onlardan birkaçını da yine aşağıya bırakıyorum.










Genel anlamda, özellikle son yarım saatini, çok beğendiğim bir film oldu. Son sahnesi aslında çok şeyler anlatıyordu. Kento'nun bu zamana kadar elime geçen hiçbir projesi beni yanıltmamıştı. Bunda da sadece teknik kısmında yer aldığım bir film olsa da yine keyif veren bir yapım olduğu için çok mutlu oldum. Kendisini çok değişik rollerde izledim ve gerçekten rolünün hakkını veren isimlerden biri. 


Bu filmi seçerek ve davetimi kabul ederek arşivimize kazandıran Edajihoon'a tekrar çok ama çok teşekkür ediyorum. Süzgecinden geçirdiği ve sunmayı istediği hiçbir yapım bu zamana kadar beni hayal kırıklığına uğratmadı. İzleyenlerin de çok beğendiğini görmek beni ayrıca mutlu etti. Umarım sizler de izledikten sonra hem benim hem de izleyenler kadar keyif alırsınız. Etkinlik boyunca olabildiğince bütün eklenen filmleri izlemeye çalışacağım. Sizler de her akşam yayınlanacak olan filmlere muhakkak göz atmayı ihmal etmeyin!




Filmin online izleme linki için TIKLAYINIZ     

Etkinlik kapsamında yayınlanan filmlerin tam listesini görebileceğiniz gönderi için TIKLAYINIZ

Şimdiden keyifli seyirler~~



Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.