Neler İzledim? : Mysterious Love - ID; Peace M

Neler İzledim? : Mysterious Love

 





Evet! Bir Çin dizisine daha başlamış bulundum pek sevgili takipçilerim. Bu sefer güncel bir şekilde seyrederken burayı güncelleyeceğim. Kendilerini Youtube'da gördüm ve hemen bizim Çin dizisi çeviren ekiplere sordum çevirisi var mıydı diye çünkü gözüme çarpmıştı. Tabii ki varmış, Asian Drama Alarm ve Heartbeat-asia ortak çevirisiyle bu dizi zaten mevcutmuş o yüzden ben de zaman kaybetmeden başladım!



Öncelikle normalde tercih ettiğim Çin dizilerinin çok uzağında diyebilirim. Konusu itibariyle yine romantik olsa da komedi değil bu sefer 😅 The Long Ballad tarihi olduğu için onu saymıyorum, ki zaten daha bitirmedim onu, bu diziyle gerçek manada tür olarak başka bir yola sapmış oldum Çin yakasında.






Dizi biraz atraksiyonlu başladı. Çiftimiz 5 yıl öncesinde bir olay sırasında tanışıyorlar ama esas oğlan kötülerin içindeki o yiğit ve mert adamlardan! Kızımız bu kötü adamların eline düşüyor ve sanırım onların elinde hiç olmasın diye bayağı fedakarlıklar yapıyor ama ilk bölümde kesit kesit görüyoruz. Kızımız bu sahneleri dizi sırasında birtakım olayların tetiklemesiyle hatırlıyor. Beş sene sonra bir organizasyonda yeniden görüyor ama bizim Lee Bey pek oralı olmuyor. Tanımazlıktan geliyor. Bir tripli hatun var, oyuncu, onu iknaya gelmiş Ruan Nian Chu. Ne yapıyor ne ediyor ikna ediyor etmesine de bizim Lee Bey bu hatunun koruması çıkıyor aynı zamanda. Henüz flashbackler ve olaylara giriş şeklinde başlasa da güzel bir giriş oldu diyebilirim. Daha pek bir şey yok tabii, bölük pörçük ama gizem yavaş yavaş ilerleyen bölümlerde aydınlanacak sanırım. Biraz da ''intense'' diyebileceğimiz bir dizi, ben bile gözlerimi kapatarak izledim kaç tane sahnesini daha ilk bölümden 😂



Bölüm sonu otel odasında Lee'nin Ruan Nian Chu'yu karşılaması ve bizim kızın şoka girmesiyle bitti. Bakalım olaylar nereye doğru gidecek.



2. bölümden son bölüme doğru güncellemeye geldiim!



Şunu söylemeliyim ki atlamadan izlediğim dizilerden biri oldu bu dizi. Yan karakterleri ve ana karakterleriyle insanı gerçekten saran bir diziydi. Öncelikle bu yazıyı yazdıktan sonra diziyi bitirdim, onu belirteyim. Ama malumunuz, zaman konusunda sıkıntılarım olduğu için bir türlü yazamadım. Şimdi fırsatını bulmuşken azıcık yazımı dürteyim dedim.






Daha önce de dediğim gibi, normalde izlediğim Çin dizilerinden farklı bir Çin dizisi oldu benim için. Aksiyonu boldu. Diziyle ilgili genel anlamda beklentim iyiydi ama bu beklentimin üstüne çıktı diyebilirim. Sadece kadın başrolü biraz erkek başrole göre zayıf bulduğumu belirtmek isterim. Adam rolü yaşarken kız biraz kendini çok verememiş gibiydi ya da bana öyle geldi, bilmiyorum. 



Diziyle ilgili sonradan Pistachio adminimle konuşurken ilk bölümlerde şu kızı kurtarmak için yaptığı ''şey'' cringe bulunmuş, neden anlamadım 😂 Bana çok Yeşilçam havası veren bir sahneydi diyebilirim. Açıkçası eski Türk filmlerine gittim. Oğlanın sahipleniş şekli ve korumak isteyişi çok güzeldi.






Hikâye çok acı deneyimleri içinde barındırıyor ama beni en etkileyen Jiang Hao'nun fedakarlığı oldu. Kaç erkek bunu yapabilir ki? Gerçekten büyük bir yükün altına girmiş ve resmen hayatını bir kız çocuğu için feda etmiş. Bu konuda tabii hemen Yu Fei'ye de parantez açmam gerekir. Çok hoppa bir kız gibi dursa da çok harbi seven bir kız çıktı. Özellikle beni kendine bağladı diyebilirim, belki de kendimi gördüğüm içindir bazı noktalarda bilmiyorum. Ama sabırla ve sebatla her şeyin olabileceğini ve emek olmadan sevgi olmayacağını öğretiyor bu çift. Yine Yu Fei de kendine göre çok büyük bir fedakarlık yaptı.








Dizide bir diğer vurgu da aslında çiftler arasında, mesele ne kadar ciddi olursa olsun, bir şeylerin saklanmaması gerektiğine dair verilen mesajdı. Başlarına gelen olaylarda da bunu çok net görüyoruz zaten, hatta bazen insanı hasta bile edebiliyor bu durum ama malum, dizilerin genel özelliği, böyle olmadan uzamaz ve hikâye gitmez. O yüzden çok yadırgamadım ve zaten dizi uzun olmadığı için tadı kaçmıyor ama kızda arada bir Kore dizilerindeki kadın karakterlerin triplerine rastlar gibi olunca insan bir dellenmiyor değil. Çünkü Çin dizilerinde bizi en çok çeken faktör bu uyuzluklara yer verilmemesi.



Bir diğer ve benim özellikle dikkatimi çeken husus da dizideki çocuk karakterin çok gerçekçi yaklaşıma sahip olmasıydı. Normalde o yaştaki bir çocuğu bir şey bilmeyen, hiçbir şeyden habersiz gibi yapmamaları çok yerinde ve sağlıklı olmuş. Kendim de 4 yaşında bir çocuk sahibi olarak bu ayrıntıyı ayrıca hoş buldum zira benim oğlum bile konuşulan her şeyi anlıyor ve kavrıyorsa bu çocuğun da anlaması gerekirdi ve öyle de olmuş. O açıdan senaristi tebrik ederim. Bir de çocuğun diğer insanlara olan yaklaşımları da çok yerinde verilmiş. En son Yu Fei ile olan ilişkileri insanı ağlatır cinstendi ama.







Gelelim dizinin son kısımlarına ve finali nasıl bağladıklarına. Final kısmı, birtakım mantıksız bulduğum şey olsa da, genel anlamda doyurucu ve güzeldi diyebilirim. Pek tabii kötü adamlar hak ettiğini buluyor ve herkes mutlu sona eriyor. Ucu açık bitmemesi zaten Çin dizilerini sevmemizin bir diğer sebebi. O açıdan içiniz rahat olabilir. Ama tabii ağır dram içeren yerler de olacak şimdiden kendinizi hazırlayın. Üzülmeden final olur mu? Olmaz tabii ki!













Neyse efendim, işte bir Çin dizisi daha Youtube'da dikkatimi çekmesiyle geldi ve geçti listemden. Bu arada Youtube demişken diziden kesilip atılan yerleri vermişler kanallarından, birine denk geldim ve dedim ki iyi ki kesmişler yoksa izleyemezdim ben 😅 Tsou Yu Ning bana göre yakışıklı sınıfında olabilecek bir Çinli aktör olmasa da değişik bir albenisi var diyeceğim biri. İlk kez bu dizide izledim ve beğendim. Karakterini iyi yansıtmış ve aşık rolünü güzel oynamış ama bence partneri başka biri olabilirdi, dediğim gibi biraz bu açıdan zayıf buldum Yilia Yu'yu. Umarım karakteri gereği öyledir, genelde oyuncular için hemen ilk diziden bir hükme varmak istemem o yüzden birkaç dizisine daha bakmak istiyorum yakın gelecekte.







Umarım sizler de izlediğinizde benim kadar keyif alırsınız bu diziden zira ben çok keyif aldım. Başka bir gönderide daha görüşebilmek dileğiyle, hoşça kalın!



Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.