Çevirisi Tamamlanan Diziler: Panda Judges The World - ID; Peace M

Çevirisi Tamamlanan Diziler: Panda Judges The World

 





Yine, yeniden merhabalar!



Uzun zamandır yazısını girmek istediğim ve elimden geçen bir dizi Panda Judges The World gönderisi ile karşınızdayım. Uzun bir süre önce Japan-Fans'e gelen bir istek üzerine başladığım dizilerden biri olan Panda Judges World yine çok severek çevirdiğim ve izlemenizi tavsiye eedeceğim dizilerden biriydi. Her zamanki gibi yine hem çevirmen olarak hem de izleyicisi olarak birkaç görüşümü naçizane sizlerle paylaşmak istiyorum.



Öncelikle çeviri açısından biraz konuşmak istiyorum. Bu dizinin İngilizce çevirisi çok anlaşılır ve akıcıydı. Dizinin dakika olarak uzunluğu bakımından ortalama satır sayısı da gayet makuldü diyebilirim. Genelde çok satır sayısı olduğunda dizinin 5. bölümünde biraz yorgunluk ve bıkkınlık yaşayabiliyorum ama Panda Judges The World dizisinde tam tersi oldu diyebilirim. Çok açık bir dille yapılan İngilizce çeviriler işimi her zaman çok kolaylaştırıyor. Bu da öyle bir diziydi, su gibi aktı resmen çevirisi. Dizinin son birkaç bölümünü de sınav dönemim olmasına rağmen çok hızlı bir şekilde finallemiştim bu sebepten.





Bir seyirci gözüyle de değerlendirme yapacak olursam bu dizi, hatırladığım ve bildiğim kadarıyla ilk  Yokohama Ryusei ve Seino Nana dizimdi. Özellikle Ryusei'nin oyunculuğunu ilk kez izlemem açısından güzel bir dizi olduğunu düşünüyorum. Bu dizide kendisi bir psikiyatri alanında doktordu ve hipnoz ile uğraşıyordu. Hocasının üzerinde deney yaptığı ikiz kız kardeşten birini hipnoz ederek Miss Panda adında bir kahramana çeviriyordu. Pek tabii, ikilimiz burada kötülere savaş açıyor ve açtıkları bir kanal üzerinden tüm Japonya'ya canlı yayında bu kişileri nasıl cezalandırdıklarını gösteriyorlardı. Ryusei'nin hayat verdiği Naoki karakteri aynı zamanda bu Miss Panda karakterinin bakıcısıydı. Yani kendine öyle demiş 😅 Naoki'nin çocukluğundan kalan travmaları ve babasını acı şekilde kaybetmesi bu işlere girişmesine sebep oluyor. Esasen babasının katilinin peşinde ve bunu yaparken bir yandan da Mr. No Compliance diye göreceğiniz ama aynı zamanda Adalet Bakanı olan biriyle de işbirliği içinde. 





Naoki çok değişik bir tipti ama benim için. Bölümler ilerledikçe ''Ben bu çocuğu yanlış mı değerlendiriyorum?'', ''Acaba gerçekten de böyle mi düşünüyor, hissettikleri farklı da başka mı yansıtıyor?'' diye sürekli bir sorguladım kendimi. Ama tabii sizde öyle olmayabilir, bir bakarsınız izlerseniz 😂 Onun dışında az gülen, ciddi duran bir tip. Pek arkadaşı yok. Sadece bir kız arkadaşı var ama ona da kız arkadaşı der misiniz bilmem. İzleyin, siz karar verin 😅






Seino Nana'nın canlandırdığı Miss Panda karakteri ve aynı zamanda gerçek hayatta Ren Kawada olan kızımız ise bir çocuk istismarı kurbanı aslında. Japon dizilerinde çokça karşılaştığımız bir olayın bu sefer bambaşka emellere nasıl alet olduğuna şahit oluyoruz. Yukarıda da bahsettiğim gibi Naoki-san'ın hocasının çalıştığı ikiz kardeşlerden biri Ren. Onu tedavi ederken aslında denek olarak da kullanıyor doktor beyimiz ama tabii işler sarpa sarıyor. Sarmasa nasıl dizi atraksiyon olacak, değil mi😂 Genel manada sakin bir tip Ren ama annesiyle değişik ve çalkantılı bir o kadar da bunalımlı bir durumları söz konusu. Dizinin başında anlamıyorsunuz olayı ama sonrasında olay aydınlandığında çok acı bir gerçek ortaya çıkıyor. Artık onlardan da bahsetmeyim, meraklısı için link bırakayım 😁



Diziyi online zlemek için GIF'e tık tık! :) 





Genel manada benim açından saran biri dizi olduğunu söylemeliyim. Sıkmayan, aşırı aksiyonu ve yoran bir olay örgüsü olmayan ama yine de Ryusei izlemeyi sevenler için tadı damağınızda kalabilecek dizi diyebilirim. Özellikle kendisinin stilistini tebrik etmek istiyorum. Gerçekten çok beğendiğim bir stili vardı, dizi boyunca sürekli stilistine övgüler yağdırdım. Ama Nana-san'ın stilisti için aynısını söyleyemeyeceğim 😂  İkilinin kimyasını da ayrıca beğendim. Çok fazla umut etmesem de bir gün romantik bir dizide neden görmeyelim ikisini, değil mi?





Öyle işte. Acısıyla tatlısıyla bir dizi daha elimden geçip gitmiş oldu. Bu diziyi bizden isteyen üyemize de buradan tekrar teşekkür ediyorum. Sizler de www.Japan-Fans.com üzerinden isteklerinizi iletmeyi sakın unutmayın!







Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.