Çevirisi Tamamlanan Diziler: Marry Me! (2020) - ID; Peace M

Çevirisi Tamamlanan Diziler: Marry Me! (2020)

 




Mini mini ve yine bir manga uyarlaması olan bir dizinin daha çevirisini sonlandıran IDPeaceM sizlere dizi ve çeviri yorumuyla geldi yine dostlar 😁


Bildiğiniz üzere bu ara mini dizilere geçiş yapıp uzun soluklu ve süresi biraz daha uzun olan dizilere ara verdim. Geçenlerde de demiştim, bu satır sayısı uzun olan diziler kara delik gibi oluyor o yüzden çeviriden bıkmamak ve sizleri de çevirisiz bırakmamak adına böyle bir yönteme başvurdum. 


Devam eden Kishibe Rohan dizisinin yanı sıra geçtiğimiz günlerde Marry Me! dizisine başlayıp üç gün gibi bir sürede diziyi finalledik. Öncelikle çeviri konusuna biraz değinmek isterim.



Bu dizinin altyazıları tek bir kaynaktan geliyordu ve çevirisini yaparken anlamsız gelen yerler oldu. O yüzden değişikliğe gitmek durumunda kaldım. Hatta şöyle söyleyeyim, yeri geldi duyduğumu Google Translate'e yazıp oradan Japoncasını çıkarıp ayrıca ne anlama gelebileceğine bile baktım. Bu açıdan biraz yorucu oldu diyebilirim. Onun haricinde İngilizce kaynak çevirisi gerçekten güzeldi. Zaten konusu itibariyle teknik çeviri içermediği için de seri bir şekilde çevirisini tamamlamış oldum.








Gelelim dizinin kendisine 😊 Marry Me! dizisi yine Japan-Fans sitemizden istek üzerine yaptığım ama benim de kendi listeme aldığım bir diziydi. Böyle romantik dizilerde genelde afişe baktığım için ve bu dizinin afişi de hoşuma gittiği için hemen indirmiştim. Ancak çevirisi biraz yoğun dönemde olduğum için geç kalmıştı. Artık biraz uzun çevirilerden de bunalınca bu diziye başladım ve iyi ki başlamışım 😊




 





Öncelikle dizinin başrolleri olan Rinka Kumada (Himari) ve Toshiki Seto (Shin) ilk kez bu dizide izledim. Zaten yaşları çok küçük oyuncular ve daha bu sektörde yeniler diyebiliriz. Belki benim gibi ilk defa izleyenler vardır. Toshiki Seto diziye ilk başladığımda çok donuk ve ifadesiz gelmişti açıkçası. Diziye başladığımda biraz tereddüt ettim o yüzden. Ama sonra gördüm ki aslında hikayeden kaynaklıymış. Hikaye NEET (yani ne işi, ne okulu ne de sosyal  anlamda herhangi bir uğraşı olan) bireylerin korunmasına yönelik bir yasa tasarısı kapsamında bu kişilerin topluma kazandırılmasını konu alıyor. Çok ilginç bir yönteme başvuruyorlar; devlet memurlarından biri denek olarak bir NEET vatandaşla evlilik gerçekleştiriyor ve tüm gözlemlerini devlete rapor olarak sunuyor. Dizide devlet memuru Shin Akiyasu iken NEET kişisi de küçük yaştan annesini ve babasını kaybedip dedesi ve ninesi ile yaşayan Himari. 
















İki karakterin de kendi içinde bazı problemleri var ama konu itibariyle evliliğin aslında nasıl bir uyum ve denge unsuru olduğunu; aslında insanları iyileştiren, birbirine destek olmayı öğreten, bunun yanında da bir insanın başka insana duyduğu ihtiyacı çok güzel biçimde yansıtan bir dizi olmuş. Özellikle her şeyin güllük gülistanlık olmayacağı ve bazı sorunların olabileceği ama bu sorunların ancak eşlerin birbirine desteği ile aşılabileceğini vurgulamaları da özellikle hoşuma gitti.







Aile olmanın yanı sıra dizide komşuluk ve arkadaşlık unsurlarının da çok ön plana çıktığını görüyoruz. Özellikle Takumi'nin teklifsizce gelip gelip sofralarına konuk olmaları çok hoştu. Himari ile aralarındaki yaş farkına rağmen ona arkadaşlık etmesi ve daha sonra babasını da bu daireye dahil etmesi güzeldi. Gerçi arkadaşlık kısmına geldiğimizde hoşuma gitmeyen bir şey oldu, o da Shin'in eski kız arkadaşının hem iş yerinde hem de arkadaş çevresinde bulunmasıydı. Bir an ''Acaba iş mi karıştıracak?'' dedim ama Allah'tan uzun bir dizi olmadığı için böyle bir konu olmadı dizide. Aksine ''yürümeyeceğini bilmediğin şeyi zorlamamak lazım'' vurgusu yapmışlar. Sonraki aşamalarda özellikle Himari'ye destek olurken görüyoruz. Gerçek hayatta böyle kızlar var mıdır demeyin, oluyor 😜








Genel anlamda bakacak olursak sıcak, evlilik içi romantik hikayeleri sevenler için güzel bir yapımdı. Ben de hemen bir önden izleme gerçekleştirip çevirisini de olabildiğince hızlı bir şekilde ulaştırmaya çalıştım. Her zaman olduğu gibi bu diziye de yine www.Japan-Fans.com üzerinden ulaşabilirsiniz.







İzleyecek olanlara ve izleyenlere keyifli seyirler dilerim. Bir başka dizi gönderisinde daha görüşmek üzere!







Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.