Ocak 2021 Okuma Listesi - ID; Peace M

Ocak 2021 Okuma Listesi

 





Merhaba!


Bloğumun ilk ''ciddi'' ama ''ciddili olmayan'' yayını ile karşınızdayım. instagram'dan beni daha önce takip eden arkadaşlar bilirler, okul başlamadan önce her ay düzenli olarak kitap okumaya çalışırdım. Ama pandemi dolayısıyla yeni bir sisteme geçmemiz ve bu geçiş döneminde nelerle karşılaşacağımı bilmediğim için biraz kitap okuma, film/dizi izleme aktivitelerime ara vermiştim. Sonra Ezgi sağ olsun, dizilere çeviri vasıtasıyla bir miktar döndükten sonra yeni yılda kitap konusunda da eski rutinime dönmeye karar verdim. O yüzden bu ay kendime bu ay için bir okuma planı oluşturdum. Geçtiğimiz yaz ayına nazaran biraz daha az sayıda kitapla yeniden başlayacağım ama hiç başlamamaktan iyidir diye düşünüyorum. Şu an için dört kitap belirledim ama bu sayı final sonrasına kaldığı için böyle az oldu. İnşallah Şubat ayında bu sayı artacak. Ayrıca kitapları bitirdikten sonra yorumlarını da tekrar bu sayfa içine yazmayı düşünüyorum. Merak edip göz atmak isteyen olursa beklerim 😇




1. Gece Yarısı Güneşi - Stephenie Meyer 



Lisedeyken ilk kitabını okuduğum serinin son çıkan kitabını da almasam olmazdı. Pek tabii o zamanki gibi bir gecede bitirecek ne zamanım ne de gençliğim kaldı. Ama en azından bu ay içinde okuyup bitirmeyi umuyorum. 


Kitapta bu kez olayları Edward'ın gözünden okuyacağız. Hem kitabı okurken hem de filmi izlerken merak ettiğim çoğu iç düşünceyi ve hissi bu kitapta öğrenecek gibiyiz. Şu anda 96.sayfasındayım. Gayet güzel gidiyor. Sahneler de kafamda canlanıyor, zaten her sene muhakkak bir kere izlediğim bir seri. O yüzden zorluk çekmiyorum :)




2. Huzur - Ahmet Hamdi Tanpınar





Türk klasiklerinden biri olan Huzur da bu ay listemde kendine yer buldu. Çok uzun zamandır klasik okumuyordum, o yüzden bu ay Türkçe bir klasikle döneyim dedim. Bu kitabı birkaç sene önce annem kitaplığına katmıştı şimdi ben de ondan alıp okuyacağım :)




3. Does America Need A Foreign Policy? - Henry Kissenger



''İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisi değil miydin sen?'' seslerini duyar gibiyim. Ayda bir veya iki tane İngilizce kitap bitirmem gerektiği ve babamın kütüphanesinde de zaten olduğu düşünülürse aslında çok da garip değil bu kitabı okumam 😅 Daha önce Fransızca bölümümden Yalçın Aydın hocamızın da Twitter'dan kendisinin kitaplarından birini tavsiye ettiğini hatırlayıp listeme aldım.




4. Cesetler Merdiveni - Agatha Christie




Aile kitaplığımızın vazgeçilmezlerden biri olan Agatha Christie kitaplarına bu sefer ben bir katkıda bulunayım deyip bu kitabı almıştım geçtiğimiz aylarda ama bir türlü okumak nasip olmamıştı. Şimdi hazır fırsatını bulmuşken okumak üzere listeme aldım. 



Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.