Çevirisi Tamamlanan Diziler: Talio: Fukushu Daiko no Futari - ID; Peace M

Çevirisi Tamamlanan Diziler: Talio: Fukushu Daiko no Futari

 


Evet! Japan-Fans'te çevirisine başladığım bir diziyi daha sonlandırmanın haklı gururunu burada yaşamaya geldim 😁


Geçtiğimiz aylarda başladığım ve güncel bir dizi olan Talio: Fukushu Daiko no Futari 7 Ocak itibariyle bitmiş oldu. Artık yorum zamanı dedim ve ilk çevirisi tamamlanan dizi gönderim ile buradayım.


Öncelikle çeviri sürecinden bahsedeyim. Her zamanki gibi Japan-Fans üzerinden bir ilk yayın tarihi belirleyerek işe başladım. Altyazı dosyalarını indirdiğimde 7 bölüm olduğunu gördüm ve baya sevindim ama cümleleri gördükten sonra bu sevincim kursağımda kaldı 😂 Maalesef çokça atıf ve açıklama bulunmasından ve karakterlerin de hızlı ve uzun konuşmalarından ötürü cümleler baya uzun ve yorucuydu. Normalde ortalama 700 satırsa ben onu 1400 falan kabul ediyordum başlarken 😂 Neyse, yine de ittire kaktıra bitirdim deyim yerindeyse.




İkinci olarak oyuncuların kimyasından bahsetmek istiyorum. Diziye başlarken çok emin olamamıştım. Masaki'nin birkaç dizisini izlemiştim ve kendisini beğenirim ama kızımız Minami Hamabe ile ilk kez tanışıyordum. İlk bölümde izlerken biraz gıcık oldum açıkçası. Ayrıca baya boy farkı vardı falan dedim neyse, bak takılma böyle şeylere. İyi ki de önyargımı bir kenara bırakarak devam etmişim. İlerleyen bölümlerde gerçekten de ne kadar iyi bir kimya yakaladıklarını görüyorsunuz. Özellikle atışmaları ve Kuroiwa işine gelmeyen bir şeyler söyledikçe Mami'nin uyuması beni bitiriyordu 😆 Mami cidden çok saf ve tatlı bir kız ama aslında istedi mi olayları güzel yönetebiliyor. Kuroiwa onun eksik yerlerini tamamlıyordu. Mami'nin nasıl bir kız olduğunu bildiği için kendi yöntemiyle ona paralel hareket ediyordu ki benim romantizm arayan hassas kalbim için o bile baya yetti, bir de romantizm olsaydı ne olurdu bilemiyorum 😅 Gerçek manada çok uyumlu bulduğum bir çift oldu, umarım bundan sonra gerçekten romantik bir komedide izleme fırsatımız olur.




Üçüncü ve son olarak da hikayesinden bahsetmek istiyorum üstünkörü ama :)  İkilimiz bir intikam alma şirketi olarak çalışıyor bir bakıma dedektif gibiler ve her bölümde ayrı bir olayın yanı sıra bölüm sonlarında bir de Mami'nin babasıyla ilgili konuyu takip etmiş oluyoruz. Mami bu süreçte babasına ulaşmaya çalışırken yüksek adalet duygusundan ötürü haksızlığa uğrayıp intikam almak isteyenlerin olaylarını aydınlatmak için var gücüyle çalışıyor. Her ne kadar Mami Kuroiwa'ya dolandırıcı, düzenbaz falan dese de aslında onun da az kalır yanı yok. Söylense de, para için yapıyorum dese de olayların içinde yine onu görüyoruz hem de çok zekice girmiş bir şekilde. Olayların düğümü hep umulmadık şekilde çözümlüyor ve aslında hayatta hukuk dediğimiz şeyin aslında tam olarak adaleti sağlayıp sağlamadığı konusundaki o şüphelerimizi yine, yeniden kuvvetli şekilde vurgulamış oluyor.





Diyeceğim o ki, ben fazla romantizm insanı değilim ama hoş ve dinlendiren bir dizi istiyorum diyen biriyseniz kesinlikle tavsiye ederim.


Online izlemek için sizleri ŞURAYA alabilirim :)


Umarım siz izleyenler de keyif alırsınız! Şimdiden izleyeceklere iyi seyirler diliyor, benimle eş zamanlı takip etmiş olan herkese de teşekkür ediyorum.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.