IDPeaceM Yıl Sonu Çeviri Raporu ve Özel Teşekkür - ID; Peace M

IDPeaceM Yıl Sonu Çeviri Raporu ve Özel Teşekkür

Evet... Bir yıl sonu raporu ile beraberiz 😁 









Herkesin bildiği, ya da bilmediği, gibi birkaç senedir ara verdiğim çevirilere geçtiğimiz yıl Eylül ayında Ezgi'nin fitilimi ateşlemesi ile tekrar başlamıştım.  O kadar güzel bir başlangıç olmuş ki kendi yıl sonumda şöyle dönüp bir geriye bakmak ve belki dizi/film tavsiyesi de isteyenler olur düşüncesiyle topluca bir liste vermek amacıyla raporumu hepimize açmaya karar verdim 😅 Aslında bu raporları hazırlamayı çok seviyorum çünkü ferdi olarak yaptıklarımızın yanı sıra ekip olarak da aslında uyumumuzun ve ahengimizin bizi nereye taşıdığını daha net görebiliyoruz. Başlıkta benim ismim yazsa da aslında çevirilerin büyük çoğunluğu Japan-Fans ekibmizle yaptıklarımızdan oluşuyor. Japon dizi ve filmlerinin yanı sıra bu sene birkaç Kore yapımı, bir iki Çin yapımı ve ekstra fandom çevirileriyle yelpazeyi geniş tutmuşum. Birkaç yıldır hiç bu kadar aktif olmadığım için bu sene çok hevesle ve heyecanla hepsini yaptım. Özellikle beraber güncel takip ettiğimiz diziler heyecanıma ve hevesime yeni bir nefes getirdi. Çeviri yaptığım zamanlarda sadece fandom bazında olan çevirilerde böyle yoğun güncel çeviri takibi yaptığım için ne kadar güzel bir şey olduğunu hiç bilmiyordum. Sizlerin sayesinde onu da tatmış oldum. 

Lafı uzatmadan şöyle bir rakamları paylaşmak istiyorum. Arada illa unuttuklarım da vardır diye düşünüyorum çünkü ekstra çevirileri çok not almıyorum 😅 Ama genel tablo şu şekilde:


45 Japon Dizisi (Bir kısmı ortak çeviri)

22 Japon Filmi

1 Kore Filmi

1 Kore Dizisi

5 Kore Şov Programı

2 Ekstra Japonca Video Çevirisi (Satoh Takeru Youtube & BoA 20. yıl Özel Röportajı)

2 Çin Dizisi (Devam Ediyor)



Bu yapımların çoğunu toparladığım kendime ait indeksim: INDEKS

Japan-Fans çatısı altında topladığımız tüm dizi çevirileri için: Japan- Fans Dizi İndeks

Japan-Fans çatısı altında topladığımız tüm film çevirileri için: Japan- Fans Film İndeksi

Çin dizilerini izleyebileceğiniz indiasi online izleme linki: indiasia Dizi Çevirileri

Kore dizisi Blue Birthday Online izleme linki: Dizigom

Kore filmi Josee'nin Online izleme linki: Dizigom 



ÖZEL TEŞEKKÜR



Yazımızın bu bölümünde öncelikle;


Bu çevirilere başlamama vesile olan çok sevgili Ezgiwi'ye,

Çevirilerin devamının gelmesinde ve getirilmesinde büyük katkı sağlayan ve sağlamaya devam eden ortağım şüşi'ye,

Şüşi sayesinde tam dişime göre dediğim yeni partnerim ve katkılarıyla Japan-Fans'e hızlı ve kaliteli katkı sağlayan partnerim crusheus'a,

Çevirileriyle Japon dizi ve film çevirilerine müthiş katkılar sağlayan ve şu sıralar ortak proje de yürüttüğümüz laetitiaideue,

Japan-Fans'ten sonra gözüm kapalı blogunu tavsiye edeceğim, çevirileriyle her daim katkı sağlayan çok sevgili mugensakura'ya

Şüşi sayesinde katkı sağlayan ve çorbada bir tuzu bulunan pineapple'a,

Ne çeviri yapsam peşimden izleyen, ekran görüntüsü alıp yorum yaparak destek veren birazdiziciyay, qldzdmry, maximus, simba, melody, erifu, limilisoda, peppersii, Yunsung_Wife hijikata, myy_quinn, müphem, moonlight, shoussi ,anonimshi, kençana, betsgraphy, jung*mira, Beyza, Sena Erdem, 


Sessiz desteklerini her zaman arkamda hissettiğim Junkazama48, ssmhcnozturk, king_obdradovic, Gökotta, nagareeboshii_, shiro, miyase, bluegirldeniz, winkrosee, 


Teknik anlamda her türlü yardımıma koşan pistachiogreen,


Japan-Fans'te sıcacık mesajlarıyla bana her daim desteğini hissettiren LiLiuM, susturucu, Hyouka ve miwako,


Senelerdir arkamda olmayı ve durmayı asla bırakmamış olan ve sosyal medya aracılığıyla olmuş olsa da senelerdir dostluğumuz daim olan canım dostlarım Cage, Öznur, Ayfer, Büşra, Bluedaisy, Blueflying, Neslee


Çeviri konusunda bize ricamı kırmayarak katkı sağlayan laydi_ji, hanabides


Her şeyden çok da;


Bana her anlamda alan açan, nefes aldıran, her daim arkamı toplayan; bana öğretmenlik yapan, tüm süreçlerde bana sabır gösterip kahrımı çeken ekip arkadaşlarım Toruga, Haruna, Kagami-chan



nezdinde adını yazmayı unutmuş olabileceğim ama her anlamda desteğini gördüğümde yüzümü güldüren tüm takipçilerime çok ama çok teşekkür ederim. Bir kişi için bile olsa çevirelim, diyerek çıktığımız yolda o bir kişiyi yüzlerce kişiye çeviren hepinizin katkısı çok büyük. Elbette çokça hatalarım olmuştur, bu yolda hatalarımı bana bildirerek gelişimimde katkı sağlayan tüm arkadaşlarıma ayrıca teşekkür ederim. Bundan sonra da hatalarımı muhakkak bana iletmeniz ve desteğinizi hissedebilmek dileğiyle!












Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.